Autonäitus

Üles rivistatud uhke rivi originaalseid võistlusautosid

Legendaarne Lada VFTS saab 40aastaseks

Legendi staatusesse tõusnud ralliauto Lada VFTSi arvamisest B-rühma möödub tänavu täpselt 40 aastat. See oli 1982. aasta 1. oktoobril, mil rahvusvaheline autospordiliit FISA lõi pitsati peale selle auto tehnilisele dokumentatsioonile ning millest alates hakati VAZ-2105 kerele ehitatud spetsiaalautoga B-rühmas võidu sõitma. Pikalt seda laias maailmas teha ei saanud, sest B-rühma autode kasutamine keelustati 1986. aastal, kui Korsika rallil juhtus traagiline intsident soomlasest rallisõitja Henri Toivoneniga. Tõsi, mõnes riigis tohtis B-rühma Lada VFTSiga ka pärast seda edasi võistelda. Ajapikku kadusid need võistlusmasinad ralliteedelt. Osa Lada VFTSidest on õnneks tänaseni moel või teisel siiski säilinud ja osavate meistrimeeste kätega taas silmailu pakkuvaiks puškadeks (kahur - vene keeles), nagu neid kutsuti, taassündinud.

1. oktoobril saab neid iludusi imetleda Rallilegend222 nime kandval Lada VFTS võistlusautode näitusel LaitseRallyPark'i automajas.

Lada VFTS temaatiline autonäitus hõlmab lisaks esemelist kollektsiooni ja eksponeeritud on Lada VFTS 1:43 mõõtkavas mudelautod. Automaja ees saab asuma Lada VFTSi n-ö replikate ja muude põnevate autospordiga seotud sõiduvahendite väljapanek, tulijaid Eestist ja piiri tagant.

Äratundmis- või avastamisrõõmu võiks üks õige Lada VFTS pakkuda nii vanemale generatsioonile kui ka nooremale autohuvilisele.